ראשי | צלמים | מאגר המידע | צור קשר | English |
חיפוש באתרי האמנות והצילום המובילים בישראל
|
![]() | צילום עבודות אמנותבמאמר זה נלמד לצלם ציורים ושאר עבודות אמנות, באמצעים פשוטים. המדריך הזה נועד לשימוש פרטי, על מנת שתוכלו לייצר גרסאות דיגיטליות של ציורים אהובים. אולי תרצו לצלם ציורים שלכם על מנת להציג אותם באינטרנט, או אולי תרצו לצלם יצירה מסוימת על מנת להוסיף אמנות לבית כמו השירות הזה - תמונות בסלון או לשאול עליה שאלות ולקבל עליה מידע. בכל מקרה זכרו שיצירות אמנות מוגנות (לרוב) בזכויות יוצרים. שלב ראשון: שלב התלייה השתדלו להיות מיושרים, כמה שרק ניתן, עם הציור. שאפו לייצר דימוי המיושר עם כל ארבעת הכיוונים, ללא הטיות. המלאכה תהיה קלה הרבה יותר עם התמונה תתלה באופן ישר לגמרי לקיר או לאיזל. אם אין לכם ברירה, ואתם מצלמים תמונה התלויה בהטיה על מסמר או מתלה, זכרו להתאים את הזווית שלכם כך שתהיו מיושרים עם נושא הצילום. שימוש בחצובה יקל עליכם מאוד במשימה זו. זכרו למקד את העדשה ואת הפוקוס במרכז הציור או התמונה. שלב שני: שלב התאורה על מנת שתוכלו לצלם תמונה טובה, תזדקקו לתאורה מאוזנת ומספקת. אם לא תוכלו לספק תאורה נאותה, תוכלו להכניס לשימוש אמצעים שונים כגון פלשים, העלאת הרגישות במצלמה ועוד, אך אלו הם פתרונות לא אידאליים. התאורה צריכה להיות גם מאוזנת ולא ישירה. זאת, מכיון שאתם שואפים לדימוי ללא הבהקים וצללים, אתם חותרים לצילום מאוזן. אם תוכלו לצלם בחדר בעל חלונות גדולים ואור טבעי אך לא ישיר, הדבר מומלץ. אם לא, צלמו בחדר מואר בעוצמה, אך באור בלתי ישיר. אפשר לבנות מעין סטודיו מאולתר, העמידו שני גופי תאורה (פלשים, אם הם קיימים ברשותכם) באופן כזה, שיאירו בזווית של 45 מעלות משני צידי הציור. הקפידו ששני גופי התאורה יאירו בעוצמה שווה. הקפידו שהם יעמדו מחוץ לשדה הראיה שלכם ושל המצלמה, במרחק שיאפשר ערבול וריכוך של האור. שלב שלישי: שלב הגדרות המצלמה לא תוכלו לשלוט בכל ההגדרות, בכל מצלמה. אם ברשותכם מצלמה פשוטה ואוטומטית, תוכלו, לכל הפחות, לכבות את הפלש האוטומטי. כבו את הפלש האוטומטי שמרו את התמונות בגודל גדול ככל הניתן. קבעו את הרגישות, את מספר ISO לנמוכה ככל הניתן צלמו בצמצם סגור, אל תפתחו את הצמצם ליותר משמונה הקפידו על מהירות תריס סבירה, אפילו אם אתם נעזרים בחצובה, אל תרדו ממהירות של שלושים. אם אתם אוחזים במצלמה, אל תרדו ממהירות של שישים. השתמשו בזום של העדשה ואל תתקרבו אל הדימוי המצולם יתר על המידה, למניעת מתיחות ועיוותים בתצלום המתקבל
|